måndag 13 december 2010

O dagarna flyger fram.....

Dagarna de fortsätter flyga fram. Man hinner inte med allt man vill göra...... Har barnen förkylda igen, en i gången. Nu e det äldsta grabben som e hes som bara den o har smått feber. Så han fick bli hemma idag från skolan.
Kryssningen gick bra. Vi hade roligt, men konstaterade (jag o gubben) att nästa gång tar vi bara 2 barn med. Dels för att hytterna ju e trånga. Dels blir alltid 2 av barnen åsidosatta om man gör grejer som passar de 2 äldsta eller grejer som passar de 2 minsta. Plus att det (handen på hjärtat) är rätt jobbigt att ha 4 barn med på en kryssning.....*skratt* Men det gick bra :-)
I lördags var det julfest på dotterns dagis. Gick också den bra. De 2 äldsta blev hemma, de hade städat sina rum tills vi kom hem :-) Fina gossar. Sen for gubben till brorsan min för att hjälpa till att fälla en del träd.
Igår var det Julmarknad i gamla verkstaden här i Dalsbruk. Jag, gubben, mellangossen o dottern for dit. Dottern skulle med dagisgruppen sjunga några sånger där. Gick bra, o dottern med de andra barnen var så söta o duktiga :-)
Idag är det Luciadagen. Firas med Lucia runtom i svensk-Finland. De hade på dagis en Lucia, o äldsta gossen skulle ha varit tomte i Lucia-tåget i skolan. Men eftersom han e sjuk blev det inget av det.... Han får en nu chans på julfesten nästa måndag.
11 dagar kvar till Jul. 2 julklappar e köpta, men jag tar ingen panik ännu :-) Jag hinner. Var ett år som vi köpte alla julklappar en dag före julaftonen. Vet färdigt vad jag ska köpa till familjen så :-) Julkorten är skrivna,utom ett som gubben ska skriva. Sen e den rumban undan.
Ha en skön måndag :-) Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...