onsdag 1 december 2010

December redan.....

1.a december skriver vi idag. Detta år har gått lika hastigt som se andra åren. 23 dagar kvar till julen. En julklapp har jag köpt, en av 3 gemensamma julklappar till barnen.
2 vardagar kvar o sen åker denna familj på minikryssning Åbo-Stockholm-Åbo. Behöver jag säga att barnen ser fram emot resan :-)
Gubben håller på att bli förkyld. Jag hoppas det inte blir värre före lördagen. Stackars min älskling.......
Vi firade lillajul i lördags. Vi tog det lilla lugna. Var ut på promenad hela familjen. De hade ett jippo på brandstationen, så vi var dit o såg. De 2 äldsta 2 gillade det skarpt :-) Sen var vi till torget, var meningen de skulla ha nåt där också men inte då vi kom dit.... Gubbens kompis o hans chef eller dyl var där o visade en 4hjuling, så gubben o mina 2 äldsta fick ta sig en provtur (kompisen körde o de åkte back på en vagn). Gubben provkörde också 4hjulingen sen. Då vi kom hem åt vi ungskyckling med ris, det är hela familjens älsklingsmat :-)
På söndagen hade vi storstädning. Tog det beslutet med gubben att alla leksaker hädanefter får bo i lekrummet på övrevåningen där ju 3 av barnen har sina rum. Det är bara minstingen som sover nere i vårt rum. Han e ju mera med syskonen uppe i lekrummet än nere i vardagsrummet så vad är det för point att ha leksakerna nere då..........?
Dotterns öga e rätt bra. Det skelar inte mera, o e nu mera rosa än rött. Man ser inte mycket färgskillnad mellan det opererade ögat o det friska ögat.
Var till Kimito till en talterapeut med dottern igår. Hon ska ännu en gång i jan, sen får vi se om dottern behöver talterapi eller inte. Minstingen skulle behöva talterapi han också......
Kallt har det varit. Tror det är varmare idag. Har varit -16*C några dagar. Rätt skönt med snö, men inte kul att vara ute i kyla då man skall gå till dagis o hem 2 ggr per dag med 2 småttingar. Men jag ska inte klaga. Hellre snö än regn, man blir inte våt :-)
Nu blir det att skriva julkort innan det är dags att hämta dottern från dagis :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...