måndag 22 juli 2013

Bilder från Farmari 2013 och annat

 Bjuder här på lite bilder från Farmari 2013 mässan i Seinäjoki.
Hade en smått jobbig helg.
Gubbens en kompis fyllde år i veckan och gubben och hans kompisar hade planerat att fira det. Helt ok, tyvärr "råkade" det vara en dag då barnen var otroligt jobbiga med mycket gräl etc.
Kände mig dessutom ensam, har inga kompisar här att umgås med.
Gubben sms.de under kvällen för att fråga hur det var hemma, det tyckte jag var gulligt.
Och han var i ganska bra skick igår, sov inte bort hela dagen som han oftast gör efter att ha varit ute                                                                                         och festat.
Igår då vi såg på en film medan barnen lekte, tog han upp min ensamhet och konstiga trötthet. Han förstår tack o lov att jag drar ett ganska tungt lass här hemma medan han jobbar, är med kompisar etc.
Så han gjorde ett förslag
Nästa helg blir för hans del en "festhelg" igen eftersom hans andra kompis fyller år under den här veckan, så de slår ihop firandet av kompisen OCH gubben som fyller år veckan efter.. Hänger ni med?
Inte denna men nästa helg åker jag och gubben på välbehövlig barnfri egentid. Åker på en 23timmars kryssning Åbo-Stockholm-Åbo :-)
Vi behöver det verkligen!
Mamma lovade passa barnen och missen.
Sen har jag planer på att boka en kryssning med hela familjen lagom till min födelsedag i september.
Snart blir det att gå ner till stranden med syster och hennes gullunge.
Ha det bra alla :-)




1 kommentar:

Tina sa...

Tack för fina kommentarer på min blogg, nu följer jag dig när jag hinner ! Kram Tina

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...