måndag 8 juli 2013

Tillbaka igen :-)

Den fina buketten småtrollen plockade till Midsommar
 Har haft en frivillig paus från min blogg, men pausen blev ofrivilligt längre än jag trodde :-)
Konfirmationen gick bra. Sonen var så fin.
Likaså var brorsdottern fin. Efteråt hade vi kaffe hemma med mina föräldrar och svärföräldrarna.
Äldsta sonen lugnade ner sig efter konfirmationen, men sen tog resfebern över... Jisses att vara hemma med 4 resfebriga barn. men jag överlevde :-)
Midsommaren blev fin.
Vi grillade korv, kött och majs, och till det åt vi min midsommarsallad och ostar. Mums!
Efter att vi ätit spelade vi krocket och spelade musik (stackars grannar :-) )
På Midsommardagen var vi hela familjen ut på en promenad längs motionsspåret.
Efter Midsommaren åkte vi upp till Karleby, för en 2veckorsvisit hos svärföräldrarna.
Barnen hade fullt upp med att leka med kusinerna, och jag hade fullt upp med att hålla koll på barnen. Svärfar har en egen bilverkstad, och jag tycker i
om att barnen går in dit medan han jobbar.... Finns ju en massa faror för en tex nyfiken 5åring.... Annars var allt bra medan vi var där.
En lördag åkte vi lite längre norrut, till Pulkkila för att hälsa på gubbens andra bror och hans familj. Var en bra dag det också.
Och en kväll åkte vi med svärföräldrarna till en holme i Larsmo för en "allsångskväll". Inte vad jag kallar allsång, var mera en konsert. Men... Det var en vacker kväll, och barnen uppförde sig någorlunda bra.
Fanns ett 23m högt torn på holmen, och gubben och barnen klättrade högst upp! Tom äldsta sonen som är livrädd för höjder och trappor klättrade högst upp... Jag vågade bara tre trappor upp.......
Vi besökte också Farmari 2013 mässan i Seinäjoki innan vi åkte hem.
DET var en upplevelse. Ska lägga ut bilder därifrån senare.
Min favoritblomma

Nu är man då hemma. Gubben är vrålförkyld, hostar så han nästan kräks :-/
Barnen är också de glada över att vara hemma.
Var i lördags på Traktorkavalkaden i Kimito. Var första gången vi var dit. Såg gamla traktorer, hur det gick till att skörda hö, såg söta djur, åkte traktor, träffade bekanta mm mm mm
Sen grillade vi kött då vi kom hem och bara tog det lugnt.
Jag och de äldsta boysen var sen ner cyklandes till centrum, där Baltic Jazz pågick. Tycker det är kul att se vad som bjuds ut på Jazzgatan.
Igår spelade Remu &Hurriganes på Baltic Jazz Jatkot, och tyvärr hade inte vi möjlighet att fara dit. Remu är ju en så jäkla bra trummis och lär vara en jättesympatisk person....
Fick i en kommentar frågan om det går att kontakta mig via mail. Jo det går bra, lämna en kommentar så tar jag kontakt. Vill inte lägga ut min personliga e-mail här, men har funderat på att skaffa en "blogg e-mail" :-)
Malin, har mailat dig :-)
Nu ska jag fixa mat till min hungriga familj :-) Ha det bra alla! Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...