torsdag 8 maj 2014

Att läsa en bok....

Fick ett bokpaket för ett par dagar sedan.
Jag älskar doften av en bok!
Kan inte förklara känslan jag får då jag öppnar en bok, och känner doften.
"Koti-kissa" som jag är (översatt hemmakatt) trivs jag bäst hemma.
Har alltid tyckt om att läsa, var mobbad hela grundskolan igenom och att läsa blev för mig en flykt från verkligheten.
Att läsa en bok är för mig avkoppling. Att läsa en bok är för mig.... Jag kan inte med ord säga vad det betyder för mig att läsa en bok. Barnen vet att då jag läser en bok, så får man nästan inte kontakt med mig :-) I alla fall om det är en spännande bok :-)
Jag har skrattat, jag har gråtit då jag läst böcker. Det finns böcker jag kan läsa om och om igen, det finns böcker jag läst bara en gång, det finns böcker jag läst typ 10 sidor och sen lagt bort pga att jag inte tyckt om dem.....
Jag ska bli "fångad" av en bok från första sidan, annars blir jag lätt less. Jag är kräsen då jag väljer böcker. På facebook har jag blivit tipsad om bra böcker via några grupper jag är med i. Är även med i en sida som heter GoodReads, där får man tips på bra böcker också.
Jag gillar böcker, för mig avkoppling :-)
En regnig dag som denna skulle det passa perfekt att göra eld i öppna spisen, krypa upp i soffan med en kopp te och fötterna inlindade i en filt och bara läsa :-)
Men... Det får vänta till senare :-)
Om ett par timmar ska jag cykla till förskolan och hämta lillkillen, föra honom till talterapi och sen hem och fixa middag.
Lillkillen har igen blivit förkyld, nyser och snörvlar.
Förskolan börjar simskolan idag också så jag gissar att gossen är trött då han kommer hem.
Men, som sagt: Det är en regnig dag, så det blir en myspyskväll.
Finland tävlar i andra semifinalen av ESC idag, och jag håller tummarna för att vi slipper till final :-)
Ha en bra dag. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...