måndag 17 november 2014

Helgen som gick

Helgen kan endast sammanfattas med ordet Jobbig.
Äldsta gossen hade en "dålig helg" , han var ganska trött. Och fick lätt utbrott. Yngste sonen har också varit helt upp-o-ner-o-hit-o-dit, så han har inte varit lätthanterlig han heller....
Lägg ännu sen till mellansonens och dotters dåliga humör och gräl......
Lördagen var jag helt slut. Hade inget ork alls, men bakade 2 satser sämlor i alla fall. Gott med nybakat bröd. Förde också dottern på ett kalas. Det var önskemål om att de skulle vara utklädda, och dottern hade att välja mellan prinsessa (utan krona), häxa (utan hatt), spöke eller fotbollsspelare. Hon valde det sista :-)
Igår passade jag på att klippa familjens herrar pga att alla 3 blivit ganska långhåriga.....Gick rätt bra. Yngste sonen tycker inte om att klippa sig, men det måste ju göras.
Vi förde också äldsta sonen till Ekenäs, till sin skola. Hade hänt en olycka tydligen eftersom vi mötte en brandbil och ambulans med sirenerna på och de for mot Bjärnåhållet (som vi kom ifrån). och då vi kom tillbaka mötte vi dem igen (utan blinkar) och en polisbil. Men vi såg inget som tydde på nån olycka längs vägen.
Då vi kom hem hade jag en smällande huvudvärk :-/
Nu har barnen gett sig iväg till skola/förskola. Jag njuter av ett tyst hus och en kopp kaffe.
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...