torsdag 27 november 2014

Snart Lilla Jul

Snö på Träsket förra helgen
I helgen firas Lilla jul. Har noll julstämning. Vill ha snö.
Förra helgen hade vi lite snö, men den smalt ju bort hastigt.
Idag var det Lilla Juls cafe' DBS, alltid lika mysigt att fara och se vad som säljs. Hade i år bakat sämlor, det hör till att föräldrar/barnen hjälper till att baka sånt som ska säljas. Köpte chokobollar, muffins och "myror".
På eftermiddagen var jag med mellansonen till läkare. Han har haft ont i benet ett par dagar, så pass att han nästan inte kunnat gå alls :-/ Han har sträckt en muskel, så han får ta det lugnt nu.
Imorron tänds också den stora julgranen nere på torget men jag vet inte om vi far och ser på då den tänds. Beror på vädret, på när gubben kommer hem och på när äldsta sonen kommer hem.
Och på lördag firar vi lilla jul. Firas "traditionellt" med brasa i öppna spisen, familj-mys och "lilla jultomten" som hoppeligen lämnar en överraskning till barnen på trappan.
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...