torsdag 10 december 2009

Lite om vad som hänt, inte mycket men.....

Som det nu ser ut så lever vi ett rätt lugnt liv.....
Händer inte mycket :-) Barnen har varit helt upp o ner, tycker de alltid blir virriga o hopplösa runt julen. Kan det bero på att det e så mycket extra på gång då? Man väntar på tomten, det övas till julfester...... Tror det, tycker det e lika alla år..........
Nå i alla fall, i måndags var jag o lillkillen på promenad. Var riktigt skönt. Fick en del ärenden uträttade o lite julklappar köpta. Nu e nästan alla julklappar färdigköpta. Ska ännu köpa en åt dottern o lillkillen, sen e det jämt tal. Brukar köpa lika antal till barnen, så att ingen tycker den blir orättvist behandlad. Beställde nya vinterstövlar till de äldsta 2. Deras gamla e i så dåligt skick så det e hemskt. De får dem som en del av julklapparna. Beställde också mera bläck till printern.
Har ännu inte kommit mig för att lägga upp juldekorationer..... Böt gardiner i köket i måndags. Blev riktigt fint om jag får säga det själv.
Gubben håller på att (äntligen) göra färdigt ett klädskåp i hallen som han började med ifjol (i samband med wc-renoveringen........) Han har inte hunnit/kunnat/orkat få den färdig tidigare. Vi väntar fortfarande på att en firma som hyr ut lyftkran ska komma o ta ner ett par träd. Finns en chans att de kommer denna vecka. Har väntat snart 2 eller 3 månader nu så....... Firman har fullt upp, så det e inte lätt. Vi får inte ner träden annars o de måste någon gång ner, de börjar bli dåliga.
Igår blev jag o familjen sugna på lösgodis, så jag o de äldsta 2 tog en liten cykeltur ner till affären för att köpa :-) Var skönt men lite läbbigt att cykla då det e mörkt. Tur att vi alla hade reflexvästar på oss. Dessutom har vi "kattögon" på cyklarna. Blir nog inte idag att fara o cykla. Mörkt o grått väder e det också. Me dont like :-(
Har varit så trött de senaste dagarna. Har inte orka breva heller, o ligger efter. Ska försöka få några skrivna idag, så gubben får skicka dem då han hämtar dotter från dagis.
Nu måste jag sluta för denna gång, o göra dottern i ordning för dagis. Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...