fredag 4 juni 2010

Sista dagen innan sommarlovet börjar

Äntligen, tänker många barn idag.
Äntligen e den här, den sista skoldagen innan sommarlovet. Mina äldsta 2 busfrön e bland dom som väntat o längtat efter denna dag. Skall möta de äldsta 2 vid skolan idag, sen ska vi fara o köpa glass för att fira.
Gubben har inget sommarlov, men han e sista dagen på skolan för sommaren han också. Han har arbetspraktik under sommaren.
"Solen skiner, himlen e blå, vad det e skönt att leva då....."
Så har barnen sjungit både i skolan och dagis. Och det stämmer idag. Solen skiner och det är för mig alldeles lagom varmt.
Nu ska jag fara o hänga ut mina nytvättade bäddmadrasser för att få en frisk doft i dem :-)
Ha det bra, o hoppas alla har en fin helg :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...