torsdag 25 april 2013

Magsjuka :-( och vårkänslor :-)

Tussilagon som växer på vår tomt
Våren är här.
Solen lyser, och man känner vårvärmen, även om det ännu är rätt kyligt i luften.
Man känner att man börjar vakna upp, man är inte i vinterdvala mera. Barnen är våryra på gott o ont.... Såg årets först bi igår. Blåsippor har jag sett, krokusar kommer upp i mitt trädgårdsland. Ett par stora tranplogar har jag sett mm
Småbåtshamnen nere i byn är isfri, och isen på Bruksfjärden börjar vara mjuk. :-)
Det var det trevliga. Nu:
Den ovälkomna gästens framfart.....
Förra torsdagen kräktes dottern i eftis, sen kräktes äldsta sonen då han kom hem, och mellangossen blev magsjuk på kvällen. På fredagen var det gubbens tur att komma hem från jobbet pga magsjuka. Jag mådde jätteilla och hade "magsjuksont" i magen på fredagen, så helgen gick till att ligga på sängen o må dåligt.
Örk :-/
Tillbaka till trevligare:
Nu har man då försökt få hushållet beboeligt igen. Skall om en stund på möte till dagis, skall göras en sk Portaat-bedömning för lillgossen.
I helgen skall gubben och jag fara med äldsta boysen till Åbo o shoppa, kanske. Tossor och finskor står på köplistan. Äldsta sonens konfirmation närmar sig med stormsteg.
Mina föräldrar lovade passa småtrollen. Det är tyvärr inte ofta vi har möjlighet att göra något med bara de äldsta 2, så det skall bli roligt. Och hoppas det blir av också :-)
Har smått förkylningskänsla, så jag kämpar emot. Vill inte bli sjuk.
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...