fredag 9 augusti 2013

Varning, ett "klago-inlägg"

 Har tandvärk, är trött
Var till tandläkare i onsdags, och de var tvunga att dra ut en sprucken tand.
Så nu har jag penicillinkur för att ta bort inflammationen, dessutom har jag "fantomenvärk"
Har sovit jättedåligt de senaste nätterna, pga värk, pga de äckliga fuktiga varma nätterna, pga åskmuller.
Inatt pga alla 3 orsakerna. Dessutom låg gubben vaken en del av natten, hade datorn på och kollade in åskradarn på datorn i sovrummet....
De hade ju lovat ett rejält åskväder, men det for nog nåt annat ställe det.
Inatt hoppas jag på att få sova.
Lillkillen har dessutom nu en jobbig period, han får vredesutbrott för minsta lilla. Driver de äldre syskonen till vansinne.
De äldsta 2 gör sen sitt bästa för att reta småsyskonen till vansinne. Äldsta grabben sitter på sitt rum och pysslar med sina "projekt", och om någon kommer in i hans rum..... Jisses!
Dottern är en diva, hon blir hemsk om hon inte får sin vilja igenom.
Tonåringar, specialbarn, trotsåldersbarn...... En salig soppa, och mamma emellan. Gubben drar sitt strå till stacken då han är hemma, tyvärr har han denna vecka jobbat långa dagar.
Sommarlovet lider mot sitt slut, bara helgen och måndagen kvar.
Börjar ha känslan av att det skall bli skönt, men samtidigt inte. Börjar igen "rumban" med att få barnen att göra läxorna. Kommer att pusha de äldsta sönerna extra detta år. Äldsta sonen för att det är hans sista grundskolår, mellersta sonen för att han nu går i högstadiet.
Hoppas jag nu får tid att på allvar skriva på min examen. Borde lägga texten på bilden nedan på en stor skylt någonstans så jag skulle få skriva i lugn o ro.
Vill ha tillbaka känslan jag hade på kryssningen, att bara vara.
Ett gnälligt inlägg, men allt känns nu riktigt ordentligt BLÄ!
Ha det bra. KRAM!

1 kommentar:

Tina sa...

Ibland behöver man klaga, kramar

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...