söndag 25 augusti 2013

Kort bara

Lever ännu.
Har en liten paus, ingen egentlig inspiration till något.
Känner av en viss depression som vanligtvis kommer varje år denna tid på året. Vardagen är här igen, och det tar smått på att få in alla rutiner igen. Även om vi försökt hålla på dem under sommaren också.
Skolan för barnen började för 2 veckor sedan, har gått hyfsat. Morgnarna är för mig enklare pga att yngste sonen har taxi om morgnarna. De 3 äldsta går i samma skola så det är endast de morgnar dottern har "sovmorgon" som jag måste föra henne till skolan.
Min skola började förra veckan, och det känns både skönt och lite vemodigt. Det är bara den sista examensdelen kvar nu, sen är föreläsningarna slut...
Sen satsa på examen.
Dessutom är det ca 2 veckor till dottern fyller år. En dag hon väntar ivrigt på, hon blir ju 8år.
Det är också 3år sedan V dog, och man tänker ju på honom och hans familj mycket dessa dagar.
Finns mycket som tynger mig, känner av en viss stress.
Nästa vecka har jag ett möte med äldsta sonens lärare, 2 dagar ska jag till Åbo med yngste sonen på utvärdering till en talterapeut, så har jag skolan, föräldramöte mm........
September ser inte ut att bli lugnare den heller. Men....
Återkommer, även om det kan ta en vecka eller fem. Då huvudet håller på att spränga skallen....
Ha det bra. Kram!

1 kommentar:

Anne Salovaara-Kero sa...

Stor kram till dej. Lycka till med studierna o med att få vardagsrullorna att funka!

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...