söndag 11 oktober 2009

En skön helg, som ännu inte e över

Detta har varit den bästa helgen på länge. Gubben har hållit sitt löfte o hållits hemma med oss. Egentligen har vi inte gjort något, men måste man det.....?
Jag har sysslat med datorn, gubben har sysslat med ett pussel. På kvällarna har vi sett på filmer o bara tagit det lilla lugna.
I torsdags fyllde min bror 39 o idag fyller hans äldsta grabb 9. Så idag ska vi på kalas hem till dom. Hoppas ungarna uppför sig. Min brors fru släktingar e lite petiga av sig, fast brorsans ungar e värre än mina i vissa lägen (o tvärtom)
Fick nåt konstigt ryck igår. Började städa med de 2 äldsta som hjälp, o tvättade till sist golven o la rena mattor. Blev riktigt hemtrevligt.
Hade bastu igår också. Skönt att slippa frysa om fötterna där nere. Golvvärmaren funkar som bara den efter att gubben fixade den.
I natt har det varit frost. Känns inomhus också........
Borde ta o elda innan vi åker till brorsan. Ved har vi :-) Ska avnjuta en kopp kaffe o bara ta det lugnt en stund innan vi åker klo 11 :-)
Ha det bra, kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...