måndag 5 oktober 2009

Vilken helg

Helgen e över. Håller på att bli förkyld, o känner mig eländig. Som om någon kört över mig. Det värker här o där.
Ute regnar det o det blåser. I natt stormade det, så jag hade svårt att sova. Minstingarna har hostat o snorvlat båda 2, o det har o bidragit till min dåliga sömn.........
Helgen ja........ Var på en extra skoldag med de äldsta barnen o gubben i lördags. Var roligt o intressant att se hur barnen har det i skolan. 2 lektioner hade de, o sen var det konsert med skolans elever. Orsakerna till den extra skoldagen var följande:

-Skolans 101-årsjubileum (skulle ha varit ifjol då skolan fyllde 100år redan, men skolan har renoverats)
- Öppet hus för att visa den nyrenoverade skolan för föräldrarna o allmänheten
- Fira att Dalsbruks Skola har slagits ihop med Dragsfjärds Centralskola till en enda skola, Dalsbruks skola med elever i klass 1-9
Tidigare har de 2 skolorna varit grannar med gemensam skolgård. Lågstadieeleverna har ätit i högstadiets matsal. Nu kan de använda varandras skolutrymmen. Tex lågstadiet använder högstadiets slöjdsal. O högstadiet använder handarbetssalen o musiksalen i lågstadiet. Gymnastik har de alla i den nybyggda motionshallen som ligger i anslutning till den "nya" skolan.

Nå, efter att vi kom hem for gubben med sin kompis o spelade golf. O på kvällen for han till puben med kompisen......
Behöver jag säga att gubben hade en tyst fru igår..............
Nå, nu e det måndag. De 2 äldsta e nu i skolan. Bad gubben köra dem till skolan, pga det ruggiga vädret ute. De har skolfotografering idag. Båda pojkarna e smått förkylda de med. Den äldsta håller på att bli, mellangrabben håller på att bli kvitt sin.
Nu ska jag ta itu med hushållet :-) Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...