måndag 31 maj 2010

Funderingar om ett o annat.


Ännu en vecka innan barnen har sommarlov. Har 2 otroligt skoltrötta pojkar just nu......
Idag ska vi på dotterns vårfest på dagis. Hon hade feber i helgen, så hon fick stanna hemma idag( feberfri sen över ett dygn nu)
Men vårfesten vill hon inte missa.
har inte hänt så mycket nytt denna vecka. Har haft den där Förmorrade förkylningen som kommer o går. I fredas var jag, gubben, dottern och minstingen till Salo för att prova ut nya glasögon till dottern. Och så passade vi på att fara till Lidl för att köpa mjöl etc. Hittade dessutom ett litet häfte, med hårda pärmar, som jag nu gjort till en liten address/infobok med smått info om mina brevvänner. Hade en tidigare liknande men då en liten dam med jämna mellanrum, och en liten herre också, bestämmer sig för att "lägga till lite" där mamma skrivit....... Så kan ni säkert gissa hur den boken ser ut nu..........
Köpte 2 stycken på samma gång nu, för att ha en i reserv....
Katten vår fyllde 10år i onsdags, grattis gullekissen <3>
På lördag e det skolavslutning, o sen sommarlov. Ska nog bli skönt att slippa tidiga morgnar, fast sena morgnar i detta hus e ytterst ovanligt. De 2 äldsta e bokstavligen uppe med tuppen..... Sommartid vaknar de 6 tiden.... Hjälper inte fast de e uppe till typ 10 om kvällarna (tvärtom. Ju senare de e vakna, desto tidigare e de uppe) eller hur mörkt vi försöker laga deras rum.......
En orask till varför jag inte tycker om sommaren. Jag e själv också sån som inte kan sova om det e ljust.
Det var ju ESC i helgen också. Mina favoriter var Tyskland, Danmark, Island, Moldova och Rumänien. Vann gjorde Tyskland. Finlands skräplåt slapp inte med till final, och inte Sveriges heller. Tycker synd om den lilla tjejen som sjöng den, men tycker inte synd om svenskarna som hade krigsrubriker dagen efter. Vi finnar e vana att det går åt pipan i ESC så..... Kanske dags att Sverige lär sig också..... ESC e ju en tävling som alla har lika stor chans. Bättre lycka nästa gång, Finland och Sverige. Vi o ni kommer igen :-)
Nu ska jag laga mat till mina hungriga barn. Ha det bra o KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...