onsdag 8 maj 2013

En liten förklaring..

Känner starkt att jag måste lite förklara mitt förra inlägg.....
Ok, jag var inte på dåligt humör pga att gubben var ute. Inte helt.
Jag hade sovit dåligt, var trött, hade förkylningskänsla. Plus att barnen inte gjorde annat än grälade, grälade och grälade hela dagen lång. Inget vad jag sade eller gjorde hjälpte.
Var bara en "sån" dag.
Jag förde yngste sonen till kalas med cykel, då han kom hem var han uppspelt och grälandet fortsatte.
Gubben låg ju av förståeliga skäl och "kurerade" sin baksmälla hela dagen. Så jag fick ingen hjälp av honom att få barnen att lugna ner sig...
Jag har också "trauma" sen barndomen mot berusade människor. Tycker inte om fulla människor, trivs inte i sån miljö.
Det kryper i skinnet då jag tex ser en av byns fyllon komma emot mig....
Gubben vet hur jag är och varför. Kan hantera att han dricker hemma, jag vet ju hur han är då han är berusad.
MEN jag gillar inte att han far på krogen. Jo, om det stannar vid en eller två öl..... Han får fara, fast han vet att jag inte gillar det. Nuförtiden kanske 1 gång i månaden som han far ut. Om ens det. Då gubben far ut, så tar han ORDENTLIGT.
Det betyder att han kommer hem full som en kaja.
Följande dag ligger han sen då hela dagen i sängen, och barnen är rolösa pga att pappa ligger o sover och mår dåligt. Och det är det jag inte tycker om för 5 gamla finska penni
Gubben har rätt att fara ut ibland, men jag har också rätt att inte gilla det.
Jag kan dricka en cider, ett glas vin och så nån gång nu o då.
Sen startas det så fort skitprat nere i byn så fort nån ser en gift person ute utan äkta hälft.
Jag har mina orsaker varför jag inte gillar att gubben far ut, men jag låter honom. Gubben och jag har pratat flera ggr om det här och vi vet var vi står.
Var länge som jag höll allt inom mig, "låtsades" att jag var glad över att han var ute. Mådde då så pass skit att det drev mig till depression ( en lindrig sort men i alla fall)
Vi red ut det, och nu låter jag han fara ut, och han står ut med att jag är tyst följande dag.. Sånt är livet.
Jag älskar min man, han och barnen är mitt allt.
Har bara mina orsaker att vara och känna såhär som jag är.
Är verkligen ingen bitch/häxa......
Råkade bara ha en extremt dålig dag på söndagen............


Vårens första varma dag. +18*C visade mätaren.
Solen skiner, fåglarna kvittrar och barnen har ledigt tors-fre-lör-söndag
Imorron skall dottern på en klasskompis kalas. Presenten inhandlades idag, affärerna är ju stängda imorron då det är Kristi Himmelsfärdsdag.
Skolbarnen hade städ-talko idag också. De plockade rosk längs skolområdet och längs vägarna.
Nu skall jag äta mat, och vänta att maken kommer hem från jobbet.
Ha det bra. KRAM

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...