tisdag 7 maj 2013

Vappen, shopping, inkommande förkylning

Stormissen sover sött i solen :-)
 Haft ett tag som jag inte riktigt haft inspiration att blogga. Har egentligen inte hänt så mycket, det vanliga.
Äldsta sonen har varit extremt retlig på sistone, mellansonen har sina tonårsdillen, dottern har kämpat på med sina ögonlappar, och lillsonen har varit sitt vanliga extremt busiga jag.
Var ju med äldsta sönerna till Åbo en helg på shopping. Hittade vad vi skulle ha, och lite till.
Jag hittade (tack vare lillasyster och hennes smak) på H&M en söt klänning och ballerinor för 25€ totalt! Så nu har jag kläder fixat till äldsta gossens konfirmation.
Äldsta sonen har kostymen fixad, och jag har en
Lillmissen sover sött i min famn :-)
kostym på lut för mellansonen också.Dottern och lillgossen har jag färdigt kläder till redan.
Vi hade en rolig dag, syster med gullunge var ju med :-)
Var bara inne i en affär som äldsta sonen fick ett ilsket utbrott. Men... Sånt får man ta bara. Han lugnade sig, även om det nog "bubblade" i honom några dagar framåt. Har pratat och pratat om saken, men han vill inte lyssna. Men nu verkar han ha fått in min åsikt i saken, och jag har fått höra hans. Så jag hoppas saken är klar.
Vappen gick den också bra. Vi var bara hemma. Grillade hamburgare i öppna spisen, blev jättegott. Sen åt vi minidonitsar och drack mjöd.
Och förra helgen var gubben ut med kompisen. Han har inte varit ut på länge, men det betyder inte att jag tyckte om att han for ut för det....
Var inte på mitt bästa humör på söndagen direkt...
Lillsonen var till Fritte på en dagiskompis kalas. Temat var sjörövare, så han var utklädd till en sån :-)
Idag är det skola för mig, om jag hålls vaken.
Är jättetrött, fryser och känner mig allmänt eländig :-/
Håller troligen på att bli förkyld. Och det vill jag inte bli.
Har inte ork eller lust att bli sjuk nu :-/ Har kommit rätt bra igång med min brevskrivning nu, så jag vill fortsätta på det spåret....
Nu skall jag försöka få ett par brev till innan det är dags att söka barnen.
Ha det bra. KRAM!

2 kommentarer:

Vällingbysanta Claus sa...

Vad kul att hitta allt man letar efter i butiker.Själv köper jag allt via internet.Orkar inte gå i butiker och stå i köer.Tycker nog att du ska låta din gubbe roa sig ute ibland.Annars kan han börja känna sig fånge i hemmet och dra ifrån dig till nån annan.Du måste även själv se till att göra något utanför hemmet om det så bara är att åka till nån släkting,shoppingtur,skogspromenad eller en öl på krogen utan man och barn.Gubben din skulle nog också uppskatta att du inte jämt sitter hemma med han och barnen utan gör något för dig själv.Man kan inte sitta och sura dagen efter gubben varit på krogen.Tänk på hur han måste känna då.Kan inte koppla av med sin kompis och deras öl för att han vet att du tjurar hemma ända till dagen efter.Sandlådenivå:-)Näe, ta dig i kragen,ge er båda lite frihet och behåll förhållandet eller sura, tillåt inte krogbesök och ogilla hans vänner så inom några år sitter du där ensam med dina barn för vem står ut med att vara kontrollerad av sin partners humör.Jag skulle bli tokig på en sådan person.Om ni verkligen älskar varandra så kommer båda sköta sig även på en krog i fyllan.I annat fall undrar jag om tilliten till partnern finns?Finns den inte...misstänksam på hans utekväll..inget bra förhållande.

Mamma-Mia sa...

Jag har lovat mig själv och gubben, att om han vill ut o roa sig ibland så får han fara. Jag gillar det inte, men han får fara. har en gång varit med gubben ut, och det var roligt. Skulle vilja fara fler ggr, men tyvärr ordnas det sällan såna tillställningar här som jag vill fara på. Vill inte ensam fara ut, har inga vänner här. Var bara en otroligt jobbig dag söndagen. Barnen gjorde inget annat än grälade, och gubben låg hela dagen och hade baksmälla. Jag själv sov dåligt med smällande huvudvärk som följd.
Varierar från gång till gång, men nu råkade det bara vara en extremt jävlig söndag, som gjorde att jag var på dåligt humör....

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...