onsdag 29 maj 2013

Snart sommarlov

En gammal skola på Sagalund
Dagarna susar förbi.
Snart har vi maj slut, och skolan är snart slut. Tyckte det nyss var jul o nyår, snart har dottern gått klart sitt första skolår, mellanpojken går ur lågstadiet och äldsta sonen gått klart sitt nästsista skolår.
Nästa höst har man ett förskolebarn, en andraklassist, en sjundeklassist och en niondeklassist som går på sexan....
Har egentligen inte hänt mycket hos oss, men tycker inte dagarna räcker till...
Hade svärföräldrarna ner på en extrem snabbvisit.. De kom förrförra lördagen klo 5 på morgonen, sov några timmar, och åkte sedan tillbaka. De kommer ner till oss på nytt i juni då äldsta gossen konfirmeras.
I lördags hade jag skoldag i Pargas, och i söndags var vi på min äldsta systersons konfirmation. Var en speciell upplevelse, alla konfirmanderna var ungdomar som har specialbehov. Han var så stolt och fin min systerson :-) som jag också är stolt gudmor åt.
Och igår var det fjärde examensdelens sista föreläsning, och nu har jag sommarlov :-)
10 veckor ledigt, så ledigt man kan ha med alla 4barnen hemma :-)
Imorron är det vårfest på yngste sonens dagis, på fredag är han sista dagen på dagis innan han tar sommarlov, sen börjar förskolan. På lördag är det skolavslutning för de 3 äldsta. Sen har de sommarlov.
Ha det bra alla. KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...