torsdag 8 juli 2010

Hett, hett, hett...... Borde man klaga....

Värmeböljan fortsätter.............
Man märker på barnen att det e hett, de e virriga som bara den. Själv svettas man av att bara sitta på en stol. Jag trivs inte alls i hettan. Samtidigt skönt, men för mycket e för mycket. Hushållssysslorna blir lidande då man inget orkar göra. Nästa vecka har de väl lovat ännu varmare.... Kul, om man tänker att vi ska vår weekend trip nästa helg.
Nå. hoppeligen överlever man. Mycket vatten med bara.
I förrgår natt kom en rejäl regnskur, o åskan murra. Men det blev inget mer sedan. Gårdagen var jättekvav o luften fuktig... O ungarna OTROLIGT jobbiga.... Minstingen har denna vecka söndrat 3 glas o 3 muggar/koppar gemon att slänga dem ner från balkongen efter att ha druckit färdigt......... Blir plastglas hädanefter tills han lägger av. Allt ska slängas, leksaker kläder etc ner på marken. Hoppas det går över snart. Tror alla mina ungar varit lika, men han e den första som slänger ner saker från balkongen.......
Såg Alice i Underlandet för någon dag sedan, den nya med Johnny Depp. Den var rätt bra. Har fått en del brev bortskrivna också, och så håller jag på med den 6.e boken av Camilla Läckberg (har 7st). vad jag ska läsa sen vet jag inte. Har många böcker att välja mellan. Dottern har ännu inte fått ett enda bokpaket av bokklubben jag satt henne med i :-/
Ska ta o ringa dit snart igen.......
Syrran fyllde år den 4.e juli. Hon blev 23 år gammal. Hon tycker inte om att bli äldre.........
Annars inte mycket annat på G. Baltic Jazz börjar nere i Dalsbruk i morron. Betyder folk som bara den nere i byn imorron, men.... Ska på lördag ta mig en tur o titta på Jazzgatan men sen får det vara för mig. E inget jazz-fan precis.......
Nu ska ungarna i säng, sen hoppar den här tanten i duschen :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...