onsdag 21 juli 2010

Lite om Särkänniemi mm

Så var weekend-resan gjord. Bra gick den. Resan gick till Tammerfors. Hade hyrt en stuga i Nokia där vi sov. Var en trevlig stuga på en rätt lugn o fin camping.
Hela lördag var vi på Särkänniemi Äventyrspark. Hade en jätterolig dag. Fast en het o solig dag var det......
Jag hade 1 eller 3 barn med mig på det jag åkte. Mest hade jag mellangrabben, medan gubben hade äldsta grabben i det mesta han åkte. Jag var i karusellen (med de 3 äldsta barnen), Veteranbilarna(med de 3 minsta), Paviljongkarusellen (med de 3 minsta), plus Spöktåget, Äventyrsforsen och Vattenstockarna med mellankillen. Gubben var i de 4 sistnämnda med äldsta grabben, i paviljongkarusellen hade han också mellangrabben med sig som ville åka en gång till :-)
Dottern o lillkillen åkte grejs anpassade för deras ålder. Dessutom for gubben o åkte Tornado o HalfPipe själv. Han var lite skakig efteråt...... *skrattar* Och de 2 äldsta åkte Wave swinger själva. Ville inte att vi skulle spridas ut alltför mycket, så vi turades om att åka. Särkänniemi e ju Finlands största nöjespark. Dessutom såg vi delfinerna, de är fina, vackra djur. Och så var vi upp i Näsineula, utsikten från 124m var otrolig!
Ska försöka få in bilder på bloggen bara datorn blir samarbetsvillig......
Efter dagen på Särkänniemi hade jag en hemsk huvudvärk, mådde illa och dessutom hade jag bränt axlarna. Men dagen var nog värd det.
Hem kom vi i söndags och nu försöker vi få in vardagsrutinen igen. Med det menar jag att barnen varit helt upp o ner, som de alltid är då vi bryter från vår vanliga vardagslunk..... Men sånt e livet. Om några veckor börjar skolan o dagis igen för de 3 äldsta. Sommarlovet e snart slut, fort har det gått... Och hettan har gett sig för denna gång. Man kommer sig levande igen :-)
Förresten..... Dottern fick äntligen sina böcker som hon väntat på sedan april. De kom igår o dottern blev så glad att hon fick tårar i ögonen :-) Ännu 2 böcker borde komma, sen hoppas jag de övriga böckerna kommer som det e meningen att de skall komma...... Ringde nämligen till finska posten o klagade.
Ha det bra. Ska försöka få barnen att lugna ner sig några kilo nu..... Kram !

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...