måndag 26 juli 2010

Allt ska det hända.......

Har mycket saker som snurrar i skallen på mig just nu.......
Hade en bra vecka o en rätt bra helg. Gubben var på fredag på pizza o några öl med firman han praktiserar hos just nu. Han kom hem en 12-tiden på natten. Jag var med barnen o min mamma till centrum för att uträtta en del ärenden. Då vi e på väg hem, ser vi ambulansen komma körandes med sirener etc på. Senare fick vi höra att en man hade dött på en restaurang nere i centrum. Troligen kvävts av en matbit i halsen eller en sjukdomsattack. Han gick tyvärr inte att rädda. Dessutom var hans barn o barnbarn på plats för att fira mannens och hans hustrus 60-åriga bröllopsdag..... :-(
Då vi var hemma såg vi att MediHeli (läkarhelikoptern) kommer susande, och senare hör vi ambulansen. Då hade en man fått en hjärtattack vid glasskiosken. Han dog tyvärr också :-(
På lördagen, på kvällen, var gubben och min bror m.fl. biljettförsäljare på en dans i Kasnäs. En stor del bekanta o ortsbor var där. Plötsligt lade de märke till att en stor del av ortsborna talade i telefon, grät mm......... 2 unga gossar, 16år gamla hade åkt på en moped, krockat med en grushög. Kraschen var våldsam och den som satt bak på mopeden avled :-( Han som körde hamnade på sjukhus. Igår ordnades ett kriscentrum i Fritidsgården, en stor skara samlades o körde gemensamt till olycksplatsen.
Jag tycker det e tragiskt, och jag lider med den avlidne gossens familj, släkt o vänner. Men jag lider på ett vis mera med han som körde........ Han var onykter, körde med trimmad moped. Men.... Han kommer alltid att få leva med vetskapen att hans kompis dog pga dessa orsaker. Hoppas han tar sig igenom det här. Det är många ungdomar här som kör med trimmade mopeder, kör fort, kör med hjälmen borta/ hjälmen orätt på huvudet mm. Synd att en ung människa måste sätta livet till, hoppas åtminstone någon tar lärdom av det här.... Jag hoppas verkligen att någon tar lärdom av det här...... Mina 2 äldsta närmar sig mopedåldern, min gubbes äldsta brorsbarn e i mopedåldern redan...... Det kan ha varit någon av dem.....
Jag beklagar sorgen!
Nå.... på söndagen var man lite dämpad, fundersam.... Vi var ut o promenerad hela familjen. Sen var vi bara hemma.
Idag har jag skrivit bort lite brev. Hoppas jag har möjlighet att lägga dem i posten idag. Livet går vidare trots allt.
Om några veckor börjar de 3 äldsta skolan/dagis. O på lördag fyller gubben min 33år. Samma dag firar min morbror och hans fru 1årig bröllopsdag.
Ha det bra :-) Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...