torsdag 5 augusti 2010

Ok........Hållit en liten paus....






Har hållit en liten bloggpaus. Har inte riktigt hunnit skriva. Barnen har krävt sitt, håller på att läsa en spännande bokserie av Margit Sandemo, Trollrunor. Har läst den en gång förut den serien, men den e lika spännande denna andra gång.
Dessutom har jag haft "urakka" på brevskrivningen. Har fått ganska bra med brev bortskrivna nu.
Det har inte hänt så mycket nytt sen sist. Dagarna ser rätt lika ut.
I fredags tängde vår ena dator av sig själv o efter det fick jag inte igång den alls.
Gubben var i fredags ut med sin kompis på födis-firande. Men tack o lov så var han inte bakis på lördagen då gubben fyllde 33år. Av mig fick han sockor i present. Det e en sak som alltid behövs. Barnen hade gjort teckningar. Sen var vi ut på en promenad hela familjen. Efter att vi ätit hade vi en lugn o skön kväll.
På söndagen förde vi datorn på service till affären vi köpte den ifrån. Vi hade ännu 2 månader kvar av garantin, så få se vad de säger om vår kära dator........... Då vi kom hem gjorde vi tortillas, och hade en till mysig familjekväll med bra filmer.
I förrgår om natten hade vi lite åska. Inte så farligt mer så att man hörde den murra till några ggr rejält. Mina 2 äldsta kom själva ner från övervåningen o bäddade själv sängar åt sig på vardagsrumsgolvet.
Bilderna ovan är från Särkänniemi by the way. Har flera dagar försökt få insatt bilder på denna blogg men inte lyckats. Tills nu. Delfinshowen var otrolig, o därför har dessa fina delfiner fått äran att pryda denna blogg :-) Och de otroligt söta kaninerna. De var någon sorts jättekaniner. Gulliga var de hursomhelst :-) Och så har jag satt en bild av Delfinariet och Äventyrsforsen tagen från Näsineula-tornet, 124 m upp i luften.
Nu ska jag ta itu med brevskrivandet igen :-)
Ha det bra. Kram!

1 kommentar:

Vällingbysanta Claus sa...

Jag ska skriva brev hela helgen nu.Har verkligen semestrat utan sådana "måsten" så nu finns en hel del att skriva om.
På Måndag börjar jobbet men jag ser verkligen inte fram emot det alls.

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...