fredag 27 augusti 2010

Så var det fredag. Har inte hänt så mycket den här veckan men en del i alla fall.
På måndag beställde jag en ny dammsugare, o idag fick jag lapp om att jag får hämta den. Tänk att man kan bli så glad över en dammsugare. Jag hatar att städa, men jag hatar att ha stökigt också.
På onsdagen var jag, mina 2 minstingar, min mamma o min lillasyster till Åbo. Dottern skulle på ett läkarbesök inför ögonoperationen. Gick rätt bra, o datum för operationen sattes. 9.9 ska flickan opereras.........
Efter läkarbesöket for vi o såg vart min lillasyster ska flytta (flyttar till Åbo på tisdag) och sen for vi till IKEA.
Vi åt där, tycker deras köttbullar e så goda. Och så gick vi runt och såg lite. Köpte ett nytt stänkskydd o en ny äggklocka. På vägen hem for vi på en snabbvisit till min mormor.
Igår fick dottern feber, så hon fick bli hemma från dagis. Så det blir hoppeligen en lugn helg. Gubben har haft en vecka med långa dagar, han har farit vid halv7 tiden på morgonen och så har han kommit hem vid halv6-6-tiden på kvällen......... Igår var han så trött att han somnade vid 6-tiden på kvällen och vakna så pass att han flyttade sig till sängs innan han somnade igen.
E lite rädd att gubbens kompis ska ringa o ha han ut igen. E rädd för att jag ska ta telefonen av gubben o skälla ut hans kompis. Finns en risk för det.... *skratt*
Jag o gubben vet båda var vi står. Gubben vet hur jag känner, jag vet hur han känner. O gubben har sagt åt kompisen att jag e less på att de springer på baren. Gubben e less på att springa på baren. Och han har svårt att säga nej till kompisen, det vet han själv. Gubben vill inte såra mig eller barnen, men han vill inte mista kompisen heller. Den enda kompisen han har.
Om man ska se ens nåt positivt i de kvällar gubben e borta, så e det att jag har lite tid för mig själv att göra nåt jag vill utan att någon stör. Men vad hjälper det då man bara skulle vilja ha gubben hemma. En gång i månaden tycker både gubben och jag skulle vara lagom för han att vara ute, men inte varje helg....... Hoppas kompisen låter oss vara ifred den här helgen.............
Ha det bra. ha en bra helg! Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...