söndag 15 augusti 2010

En rätt skön helg i alla fall


Här e igen från Särkänniemi, Näsineula. Vill inte lägga bilder av barnen, mig eller gubben på bloggen. Vill skydda dem.
Gubben var inte på krogen igår (tack o lov). Däremot var han o hälsade på sin kompis en stund. Jag satt o kollade på ett par serier som jag tycker om att titta på. Minns inte orginaltitlarna, men på finska kallas de "Rimakauhua ja rakkautta" o "Rakkauden aalloilla" Såg dessutom en film som hette "Pizza my heart". Var rätt bra, en pizza version av Romeo o Julia kan man säga :-) Handlade om 2 familjer som hade varsin pizzeria, vägg i vägg, en fight som pågått i evigheter mm. Smördrypande film, men sevärd.
Nu e gubben ute o sågar ner träd från vägkanterna, för att göra sikten bättre. De äldsta 2 är ute o leker o minstingarna tittar på en film. Senare skall jag ta itu med min brevhög igen.
Ha en skön söndag. Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...