onsdag 25 september 2013

En liten uppdatering

En dimmig Septembermorgon
Kommunmaskoten Isla
 Dagarna fortsätter flyga iväg. Snart är September slut och vi kan skriva oktober. Är inne på slutrakan då det gäller föreläsningarna. Har 2 kvar...
Dottern fyllde 8, hon blev glad över sin present. En enorm Hello Kitty
12September var vi med dottern till Åbo, hon skulle till en ögonläkare på kontroll.
Hon behöver inte längre ha sina hatade lappar för ögat, vi ska prova nu 4månader vara utan lapp och se hur ögat reagerar. Synen har inte ändrats så hon kan ännu ha samma glasögon.
Dagen efter var jag på en liten lektion i teckenspråk. Var intressant, och jag blev nyfiken på att lära mig mera.
14september var det företagarmässa nere vid motionshallen i Dalsbruk, var kul :-) Hoppas det börjar ordnas mera sånt, att inte allt roligt händer sommartid i vår lilla by.Sen har dagarna rusat iväg med de dagliga rutinerna, skolarbete mm. Har betat av min enorma brevhög, dessutom håller jag på att läsa 2 bokserier :-) Läser Harry Potter böckerna på dagen, sen läser jag Liza Marklunds böcker på kvällarna.
I övermorron fyller jag 36år.... Skulle vilja åka på en kryssning med familjen, men vet inte om jag hinner få hytter med såhär kort varsel....
Som svar på en fråga jag fick via "kommentarlådan", vi bor ca 85km från Åbo :-) Därför åker vi dit nu och då.
Ha det bra. Återkommer då jag igen behöver tömma hjärnan :-) Kram

Arne Alligator och Djungeltrumman


Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...