måndag 13 januari 2014

Dop och äntligen vinter

Äntligen har det kommit lite snö. I förrgår föll den första snön
Jag har längtat efter snö, men efter det för årstiden varma vädret känns -12 som det var i morse rätt kallt :-)
Snön och solen som kikar fram idag gör underverk för mitt humör.
Nu njuter jag av vinter så länge den varar. För tillfället känns vinterväder bättre än regn regn regn.
De första 2 veckorna har farit fort. har inget speciellt gjort.
Nyåret firade vi hemma. Det var bara barnen och jag som orkade vara uppe. Gubben var förkyld så han somnade innan tolvslaget.
7januari började barnen i skolan igen, och nu är vi inne i vardagen igen.
I helgen var vi till Ekenäs på dop. Det var min storasysters barnbarn som döptes.
De 2 äldsta sönerna mina var på carting med några klasskompisar, det var planerat innan vi fick inbjudan. De hade kul, och efteråt hade de med sig en kusin hem.
Jag, gubben och mina 2 yngsta var på dopet som var otroligt fint. Dopbarnet visade att hon har starka lungor :-)
Men det är ju så det ska vara på dop.
Nu laga mat, sen elda så vi får värme i huset. Sen ska jag skriva lite flera brev. Min brevskrivningsinspiration är tillbaka efter höstens svacka :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...