måndag 13 juli 2009

Funderingar en måndagsmorgon

Att man kan känna en sån avsky för måndagar........... Jag hatar måndagar. Precis som katten Garfield.
Man e så seg på måndagmorgnarna. Allt känns så motigt, tungt. Man kommer inte igång.
Borde städa idag, skulle inte orka. Men måste. Huset e som vanligt upp o ner. Borde skriva några brev o föra till posten idag, till affären borde jag.........
Finns just nu så många borde o måste i min vardag att jag håller på att bli tokig. I alla fall känns det så.
Gubben försöker hjälpa men han kan inte göra vad som helst då han hoppar på kryckorna. Plus att man får vara orolig att knät ska vika sig under honom. Inte har knät hans blivit bra av operationen inte. Knakar lika mycket som förut, o värken har han kvar....... Jippie........
Skulle vilja åka bort o slippa alla måste. Men åka bort här med gubben på kryckor, 4 barn, o en extremt tight ekonomi.
Ja, jag vet. Jag gnäller. Men jag har en dålig dag. Det e måndag.
Lillsyrran ska på sitt nya jobb som byggarbetare idag. O hon gnäller "Jag vill inte"
Här har hon gnällt att hon vill ha jobb, o så får hon ett. Byggjobb e ju inget byggjobb, o hon har inte utbildning för det. Men ett jobb e ett jobb. Eller hur? Såna jobb som syrran skulle vilja ha finns inte här att få.
Nu skall jag sluta gnälla. Känns lite bättre nu efter att jag öst ur mig lite.
Ha en bra dag. Kramar till alla som orkar läsa om mitt gnäll :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...