måndag 27 juli 2009

O ny vecka igen då

Måndag idag, o konstigt nog en rätt bra en.
Ha just kommit hem från en cykeltur med de två äldsta grabbarna till affären, posten o biblioteket. Var härligt med en liten tur.
Nu har jag kokat kantareller som gubben kom hem med igår. Han var o hälsade på sin kompis. O under fisketuren de gjorde hittade de svamp.
I lördags fick jag syrran med make o de 4 minsta på besök. Var roligt att se hur de växt. O kusinerna hade som vanligt roligt ihop. I går var vi först promenerandes till min lillasyster o mina föräldrar.Sen for gubben till sin kompis. Jag skrev brev o såg på film med barnen. Var skönt o lugnt :-)
De två äldsta grabbarna har en av sina kompisar på besök nu o jag e inte så glad för det, om jag ska erkänna. Då kompisen e här kan jag inte låta mina minstingar vara ute. Kompisen vill ge dem tjuvnyp o man får hela tiden passa på........
Har sagt till men inte lyder hon. Hon har inte varit här på nästan 2 månader vilket jag tycker har varit SKÖNT. Men.......nu tycks det börjas igen att hon kommer nästan alla dagar. Jobbigt.
Jag har många gånger undrat över att lär inte föräldrarna barnen att man ska respektera andras regler då man e på besök. Tycker att man har rätt att säga till andras barn om de gör något som inte ens egna barn får göra. Som tex på att man inte får gå där som jag har mina plommonträd. Jag tillåter inte mina barn att gå där, så då ska ingen annan gå där heller. E det för mycket begärt? Försöker (OBS! Försöker) lära mina barn att på andras gårdar e man inte utan tillstånd o då e det deras regler som gäller. Den uppfostran har jag fått. O tycker det e bra att lära vidare. Men det känns som om jag e den enda i världen som försöker lära mina barn det. Samma gäller landsvägen. Den e ingen lekplats, man ska hålla sig till rätt sida o på kanten. Här cyklar ungarna mitt på vägen, o inte flyttar dom på sig heller fast det kommer bilar. Ok, barn e barn........måste påminna mina barn också hela tiden om trafikvett.
Barn har just ingen respekt mot vuxna nuförtiden, i alla fall tycker jag så. E jag ensam om det?
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...