lördag 25 juli 2009

Vart rusar tiden?

Vart rusar tiden? Man hinner inte med. Undrar vart den här sommaren har farit? Om ca 3 veckor börjar de två äldsta grabbarna skolan igen, o om ca 5 veckor börjar dottern på dagis. På ett vis har det varit skönt med en sommar hemma, men å andra sidan har det varit tråkigt.
Igår var till Biltema i Åbo. Gubben ville se efter en sak där. Köpte nya skolväskor till sönerna samtidigt. Vi brukar vartannat år köpa nya skolväskor. Ser ingen vits med att köpa nya varje år, om de e hela....... Likaså penalerna. Blir bara en massa att ligga i knutarna annars. O jag vill inte bidra till köphysterin som råder inför skolstarten. E lite kärringen mot strömmen :-)
Idag har jag städat. Min storasyster med familj kommer o besöker mina föräldrar. O om de hinner kommer de o hälsar på oss också. Har jag tur får jag träffa min äldsta systerdotters pojkvän också, de skulle kanske komma hit de också.
Gubben e ute o sysslar o pysslar. Han tar det försiktigt tack o lov.
Annars inte så mycket nytt.
Ha det bra, så hörs vi igen :-) Kramar!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...