söndag 12 juli 2009

Söndagkväll efter en rätt lugn helg

Det har varit en rätt lugn o skön helg. Vi har bara varit hemma o slappat. Nu i kväll har vi badat bastu. La just minstingarna i säng, medan gubben e i bastun med de äldsta gossarna.
Jag var i bastun med dottern efter att jag duschat lillgrabben.
Jag o gubben spelade poker här på kvällen. Var rätt skoj, att leka att man var miljonär. :-)
Vi köpte ett Texas Hold'em Poker Set för ett tag sedan, o man kan ju spela vanlig poker med det också. Tror det gick ganska jämt ut innan vi slutade.
Igår tog gubben ett par öl, fast han hoppar på kryckor. Han ville ta. O inte kan jag neka heller. Men jag sa till honom att han inte får laga sig så att han drattar omkull.

Angående bilden:
Jag är förutom ett Twilight-fan, också ett Harry Potter-fan. O i dagarna hade den sjätte filmen om Harry Potter, "Harry Potter och halvblodsprinsen" världspremiär.
På denna lilla ort som jag bor på, så dröjer det säkert till senhösten innan filmen kommer på bio. Så jag kommer att vänta tills den kommer på DVD innan jag ser den.
I förra veckan beställde jag de två sista böckerna i Twilight-serien. O nu väntar jag ivrigt på att postbäraren ska hämta hem dem i postlådan :-)
Gubben beställde samtidigt Metallica's alla CD:n. Han har en del på kassetter, men vi har ingen kassett-spelare mera. O Metallica har rätt bra låtar.

Ha en skön kväll o vi hörs. KRAM!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...