måndag 26 oktober 2009

En tung helg......

Denna helg har på ett vis varit tung. Gubben har varit hos brorsan o hjälpt till alla dagar, e det idag också. Men det e en sån sak som brorsan inte klarar utan hjälp så jag har inget emot det.
Har på så sett varit en tung helg, att man inte kunnat vara ute mycket med barnen pga dåligt väder.........
På lördagen var jag o barnen ut på en uppfriskande promenad mellan regnskurarna. Barnen lekte i lövhögar o hade skoj. Igår var det regnigt hela dagen o det märkte man på barnen.......
Jag var ner till affären en sväng med cykel efter att gubben kom hem från brorsans. Det regnade o jag såg ut som en dränkt katt då jag kom hem.
Annars allt bra. Börjar bli kvitt hostan. Bara gubben som har i halsen igen, men det beror väl på att han varit utomhus nästan 7 timmar 3 dagar i sträck....... Hoppas det blir bättre.
Idag ska jag sortera bort tvätt o så ska jag försöka mig på att sy Barbiekläder till dotterns Barbie-dockor. Blir en liten utmaning för mig som inte har sytt på evigheter, o inte äger en symaskin........ Men ska bli kul ändå :-)
Ska också gå igenom julkorten idag o se vem jag ska skicka till i år. Måste av ekonomiska skäl minska ner på dem.............
O egentligen....... Varför ska man skicka julkort till släktingar man annars inte hör av........?
Ha det bra, o så hörs vi senare :-) KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...