onsdag 7 oktober 2009

Familjen Host och Snörvel

Hela familjen är förkylda.....
Det hostas o snörvlas. Hade äldsta grabben hemma från skolan igår, o idag kommer de båda stora grabbarna att få vara hemma. Ska snart väcka gubben så han får föra dottern till dagis.
Ute e det storm o regnar som bara den. Ingen utedag idag, o det passar mig.
Igår satt gubben större delen av dagen med ett pussel, o jag satt vid datorn.
2 kvällar i rad har gubben o jag sett filmer via datorn, liggandes i sängen. Mysigt att ligga där, så skönt o tryggt.
Vi har det bra ihop, gubben o jag. Hoppas nu gubben håller vad han lovat: att inte fara mer på puben på länge. O så hoppas jag gubbens kompis "get the message"
Gubben sa till honom att barnen vill ha han hemma på helgerna. O gubben vill ju det han o, vara hemma. Men.... Gubben tycker inte han kan säga nej då kompisen vill ha han med ut. Men jag har sagt till gubben att nu lägger jag STOPP!
För hela familjens skull. Lätt för kompisen att springa ute, han har ingen familj. O egentligen..... vad e bar-livet för liv egentligen?
Nu ska dagens första kaffe-kopp avnjutas :-)
Ha det bra o KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...