onsdag 18 november 2009

Lite om det ena o det andra

Dottern fick feber på söndagkvällen, så det blev inget dagis för henne på måndagen. Har henne hemma ännu idag. Kanske jag lägger henne till dagis imorron, men har inte bestämt mig 100% ännu.
Lillkillen blev vaccinerad mot svininfluensan i måndags o fick feber efteråt. Men idag e han bättre.
I morron ska de 2 äldsta grabbarna vaccineras i skolan. Dottern ska jag försöka få vaccinerad på måndag. Det skulle vara ett vaccineringstillfället i Kimito då för de i hennes ålder. Vill inte vänta ännu en vecka tills det kommer till Dalsbruk.........
Svininfluensan lär gå i skolan redan fast det inte kommit fram i testen. Men de testar ju inte alla mera heller. Hur vet man då att man har det eller ej? Symptomen kan ju tyda på vanlig influensa som också går nu........ 5 av barnen på äldsta gossens klass var sjuka i feber igår. Få se hur många det var idag............
Som mamma e man ju orolig. De säger ju att nöff-nöffsjukan (orkar inte skriva rätta namnet.....) e som den vanliga influensan, men....... Kan man lita på "experterna" då det e en ny influensa........?
Har annars varit konstigt flitig idag. Har dammsugit, plockat ur o i diskmaskinen, bakat o tvättat :-) Fick ett ryck. Nu kan jag slappa en stund med gott samvete efter att en del av dagens sysslor e gjorda. Nästa projekt e att laga mat, o det gör jag sedan då de 2 äldsta har kommit hem från skolan.
Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...