torsdag 12 november 2009

Torsdag idag, snart helg igen

Torsdag morgon.........
Dagarna rusar förbi. Gubben kom hem från golfrundan i lördags, o for inte ut. Han var hemma med oss :-)
På farsdagen uppvaktade barnen gubben med presenter som de gjort. O så var vi på promenad. På kvällen var vi till mina föräldrar o uppvaktade honom.
Måndagen flöt på som vanligt. Jag, gubben o småttingarna var ut o promenerade. Passade på att leka i lekparken en stund också. Det tyckte barnen om :-)
Tisdagen, gubben var o golfade o så var jag på promenad.
Igår var vi till ögonläkare med äldsta grabben. Han skelar på ena ögat ibland. Synen var bra o ögonbottnen var bra så i det här läget görs inget. Kan om några år bli aktuellt med operation men........ Då vi kommit hem for gubben med kompisen igen en runda o golfade o jag for på en promenad. Då hela familjen var hemma igen, lagade gubben hamburgare :-9
Idag ska gubben till arbetslöshetsbyrån, så jag ska promenera efter barnen idag igen. Tur att det e rätt bra väder. Gillar den friska luften på höstarna. Men mörkret e jag mindre förtjust i.
Nästa vecka ska de friska barnen i åldrarna 6mån-3år vaccineras mot svininfluenssa o om vaccinet räcker till så ska barnen i åldrarna 4-24 vaccineras veckan därefter. Jag kommer garanterat att vaccinera barnen fast jag samtidigt är tveksam till att hjälper det ens.........
Men better safe than sorry, eller hur? 6 personer har avlidit i Finland pga svininfluenssa hittills.
Pappa blev vaccinerad förra veckan, o igår blev min mamma förhoppningsvis vaccinerad. Pappa har diabetes, gikt o hjärtfel. Mamma har ett klaff-fel i hjärtat så man har ju varit rädd för deras del..........
Snart e det helg igen. Få se vad den för med sig då.........
Gubben far väl o golfar gissar jag. O jag hoppas han INTE far på krogen. Förbenade kompisen hans som totalt förstört min gjäldje över att det e helg................
Ha det bra. KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...