torsdag 5 november 2009

Mellankillen 10år o den första snön!

Idag för 10år föddes vår mellersta son. 53cm och 4040g kom han till denna världen. Hans födelsedag till ära faller den första snön här som vi bor :-)
Tycker det e mysigt att se då snön faller ner. Första snön i fjol föll 22nov (kollade upp det på denna blogg (-: )
Annars inget extra. Livrädd för svininfluenssa e jag..... Det finns inga fall här på Kimitoön ännu, men rädd e man ju ändå. Pappa hade tagit vaccinet igår, så man får hoppas att det hinner bli i "kraft" o att vi andra hinner vaccinera oss innan epidemin är här. E rädd för sjukdomar annars också så...........
Igår var vi på lite ärenden, o idag ska vi på kvartsamtal till äldsta grabbens lärare. Ska bli intressant att se vad hon säger.
Äldsta grabben fick en "snilleblixt" igår....... Gjorde läxan med bläckpenna......... Vilket ju e förbjudet............ Blev "lite" arg på honom. Tror den grabben har nå' pubertet i sig eller nåt. Han blir hemsk lätt arg, o humöret svänger som en argentinsk tango......... Han blir ju 12 i januari så......
Nu ska jag lägga disken i maskinen. Ha det bra. Kramar till alla :-)

1 kommentar:

Maria sa...

Tänkte bara säga hej! Har läst din blogg då och då, hittade den när jag googlade på bloggar från kimiton. Jag är också från ön från början.

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...