måndag 2 december 2013

Diverse stressfunderingar

Småbåtshamnen i Dalsbruk

Soluppgång vid gästhamnen
 Håller på med mitt tredje försök att få mitt examensarbete igenom. Är smått stressad över detta faktum, och inspirationen är på noll.
Vill ha den godkänd, så jag får börja med nästa.
har satt min egen "deadline" till sommaren, och dagarna tickar iväg.
Vi är redan inne i December, julmånaden.
Firade Lilla jul i helgen, med att grilla korv i öppna spisen, se en film med barnen och "Lilla jultomten" som lämnas varsin godispåse till barnen på trappan.
22 dagar kvar till julafton.
Börjar ha gråa hår med att fundera på VAD man ska köpa till barnen i julklapp. Alla barnen växer, vad behöver de. Kläder har de i mängd o massor. Några ideer har jag nog, som jag och gubben spinner på.
Julkort ska jag börja skriva så fort jag fått undan examensarbetet.
Dessutom har gubben jobbat långa dagar de senaste 2 veckorna, och det har visat sig på barnen.
Barnen är trötta de också, de börjar vara färdiga för jullov.
Längtar tillbaka till fjolårets jul, då vi var på kryssning. Det blir det inte denna jul, vi blir nog hemma.
Försöker inte ta stress, men just nu känns allt stressigt.
Jag har taggat ner massor på "kraven" kring julen, finns inget att tagga ner på mera.
Nu ska jag läsa på, förhoppningsvis fastnar såpass mycket i skallen min så jag får den godkänd....
Ha det bra. Kram


Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...