onsdag 18 december 2013

Snart jul


Julgranen som alltid tänds på Hotellberget 
Snart är det jul
6dagar kvar och jag är nästan där jag vill vara i mina förberedelser. Julklappar har vi inte köpt ännu, men vi har funderat på vad vi ska köpa till vilket barn.
Tycker om julen, för att man sitter ner alla och äter middag utan stress och tider att passa (inte för att vi har tider att passa efter middagen annars heller men).
Det bästa med julen för mig är barnens väntan, och barnens glädje över julen.
Har satt upp julgardiner i alla fönster, och ska lägga upp lite mera julpynt under denna veckan.
Annat som hänt
Fick min första examensdel godkänt 10.12!
Äntligen!
Hade bommat en del grejer i budget, men fick godkänt tack vare att jag kunde muntligt förklara vad jag menat :-)
Är så glad att jag fick den igenom.
Lucia firades med att yngste sonen var med i förskolans lucia-tåg. Han valde att vara tomte. På natten drog stormen Ivar över oss, stormen "döptes" till Seija då den nådde Finland. Så vi hade strömavbrott då vi vaknade. 7timmar var vi utan. Men skolan låg i ett område med ström, så barnen kunde fara till förskolan/skolan som normalt. Ett träd såg jag att hade knäckts nere i centrum, annars "klarade" D:bruk sig ganska lindrigt.
Sen har dagarna gått. Gjorde egna julkort i år. Har ännu ett par st, som jag hoppeligen får iväg idag.
Igår var det julfest på yngste sonens förskola. Gick bra, och pojken var så fin med fluga och kragskjorta :-)
En för mig glad överraskning var att de sjöng sånger både med ord och stödtecken.
Tummen upp för personalen på dagis/förskolan som verkligen gör vad de kan för att min gosse ska få hjälp att få igång sitt tal. Och han gör framsteg.
Nu har det ÄNTLIGEN anställts en kommunal talterapeut, så pojken står bland de första i kön att få talterapi.
På fredag är det julfest för "lågstadiet", och på lördag är det för "högstadiet"
Snart är det jul.
Ha det bra. Kram


1 kommentar:

Tina sa...

Kram och god fortsättning <3

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...