onsdag 22 juli 2009

J:s namnsdag o lite annat

Idag skulle min kusin J haft namnsdag, o likaså igår. Jag saknar henne.................
Gubben var rätt trött på måndagen men var inte bakis som tur var. Arg som ett bi var jag hela måndagen dock. Barnen var jobbiga osv......
Fick slutläst "Så länge vi båda andas" o nu funderar jag på vad jag skall läsa härnäst. Lutar lite åt Dan Browns "Änglar och Demoner"
Vi såg filmen igår o den var rätt bra. E lite för o emot det här att ladda ner filmer via nätet......... Men så länge det e för eget bruk så......vi såg också den nya "Fast and furiuos" igår. Rätt bra den med.
Kanske jag e gammaldags, men jag saknade möjligheten att välja språk på undertexten på den nerladdade filmen. Var lite svårt att hänga med då man inte såg översättningen.
Så tillvida gillar jag DVD-filmer bättre än VHS. I alla fall då man bor i Finland. Där hittade man bara filmer med finsk undertext på VHS. Med DVD kan man välja själv.
Gubben var ju till Åbo igår. Han skall ha kryckor 2 veckor till. Först en vecka att han går o har vikten på. Sen en vecka med bara en krycka. O bästa av allt: Han får köra bil igen! Vad det var skönt igår då vi med bil var ner till affären :-)
Men kommer nog ändå att med cykel lite nu o då fara till affären. Jag älskar min cykel.
Dagens agenda består att tvätt. Gubben hade storstädning av de 2 äldsta grabbarnas rum för någon dag sedan. O hittade massor av kläder på såna ställen man inte skulle ha trott. De 2 äldsta pojkarna e ju så stora att de får själva städa sina rum, o så har de "råkat" lägga smutsiga kläder i typ leksakslådan, under madrasserna etc...........
Barn.........
Minns inte (vill inte minnas ;-) ) om jag var lika själv som barn. Städning hör definitivt inte till min favoritsysselsättning.
Nu måste jag fortsätta. Huset sköter inte sig själv :-) Ha en bra dag o KRAM!

1 kommentar:

Vällingbysanta Claus sa...

Akta er för att ladda ner film även om det är för eget bruk.Sånt tar Ipred lagen ingen hänsyn till.Jag vet eftersom jag drabbats av anmälan.Den som laddar ner film är lika skyldig som den som fildelar.Ipredmyndigheten säger bara att du kan ju spela in filmen på en skiva,ett minneskort eller annat och dela ut den till vänner.Du åker på rejäla böter.De kollar till och med oss som knappt använder datorn till att se filmer på.Verkar som de vill åt oss mest faktiskt.Ladda inte ner!Köp era filmer i butik istället så blir det billigare än att bli anmäld.

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...