tisdag 7 juli 2009

Kryssningen o helgen

Anne Geddes bilder är för fina. Denna av en Mini-Hitler e en av de roligaste.
Men det var inte det jag skulle skriva om idag.
Pappas 60-kryssning gick riktigt bra. Vi, föräldrarna o vi barn hade roligt, o tiden gick alltför fort. Min minsting fick bli hemma. Han hade över 39grader feber natten före. Men det hade gått bra. Jag ringde hem så mycket att gubben min sa "sluta av nu, ha roligt istället"
Men det e svårt att ha roligt då man har en liten sjukling hemma..........
Pappa bjöd på ett glas skumpa, som vi drack. Pappa fick sin present o vi bara tog det lugnt. Vi åkte till Åland med Amorella o tillbaka med Isabella.
På Isabella fick vi sällskap av syrrans kompis, som var på väg hem til Finland. Hon bor i Sverige nu o skulle hem o hälsa på föräldrarna.
På lördagen fyllde sen lillsyrran 22år. Men den firade hon på egen hand.
O på söndagen var lillkillen feberfri.
Igår städade jag o idag blir det väl att ha tvättdag. Kan inte förstå hur tvätthögen lyckas bli så gigantisk? Försöker tvätta 3dagar i veckan, men..........
Att hålla huset städigt e också en annan fråga som jag skulle vilja ha svar på. Att hur kan ett hus bli så stökigt med 6 pers? Fast man försöker städa undan så gror det ändå igen........
Hatar hushållsarbete pga att man får hålla på, hålla på, hålla på.....Tar aldrig slut.
That's life. Man får leva med det :-) Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...