måndag 7 december 2009

Helgen, 40-årskalas mm

Kanske jag har använt denna bild/text förut på bloggen..........
Men det var inga det jag sku skriv om idag :-)
Har varit en rätt bra helg. Fredagen gick rätt lugnt. Gjorde inget speciellt. Såg på filmer, o bara var.
Lördagen så var vi först hemma. På eftermiddagen for gubben till brorsan en sväng, sen for han ut på baren med sin kompis. Sa åt han att inte komma hem stupfull, vi skulle på 40års kalas dagen efter. Han kom hem väl 3-tiden, men inte så full som jag trodde. Han var i körskick följande dag, alltså igår. Så det blev att fara på kalaset. Det e syrrans make som egentligen fyller 40 idag, men kalaset hölls igår. Barnen tyckte det var roligt att träffa kusinerna som de annars inte träffar ofta. Hemma igen såg vi på Självständighetsbalen på tv. Det e tradition på Finlands Självständighetsdag :-)
Idag var jag till rådgivningen med minstingarna. Allt var bra. De växer så det knakar. O det e bra. Nu e de 2 äldsta pojkarna i skolan, dottern på dagis, gubben e o golfar o lillkillen håller på att somna i famnen min. Ska snart fara på en promenad, ska fara till en affär o leta barnspel. Sen ska jag hämta dottern från dagis o promenera hem.
Ha det bra, så hörs vi igen. Dags att klä på lillkillen o promenad-dags :-) Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...