torsdag 3 december 2009

Teater mm

I tisdags var dottern med dagis-gruppen på teater, "Pettson och Findus"
Hon tyckte det var jätteroligt :-) De var på hembygdsmuse'et Sagalund så de fick se lite annat också på samma gång.
Tycker att för dottern har det varit bra att börja dagis. Hon trivs och har utvecklats mera. Hon e sur de dagar hon inte har dagis :-) o det e ju ett bra tecken eller hur? Jag tycker det e skönt att få ha lillkillen för mig själv om förmiddagarna, o gubben förstås. Men nog e det skönt sen då man har alla barnen hemma igen :-)
Dottern hade fått vara med o baka pepparkakor igår på dagis. Det tyckte hon att var roligt.
De 2 äldsta grabbarna var med en av deras fd dagistanter på teater igår, Pettson och Findus. Hon hade 2 extra biljetter och ville ta dem med :-)
Det e tack vare den tanten som vi fick reda på att äldsta grabben har Adhd och e lindrigt utvecklingsstörd.
Pojkarna tyckte det var roligt att vara på teater, o somnade bums då de kom hem :-)
Julförberedelserna skrider framåt...... Har nästan alla julklapparna köpte, julkorten e skrivna. En del mat till jul har vi köpt o sakta med säkert kommer juldekorationerna upp. Tar lite i taget. Hatar när julstressen tar över :-/
Julen ska ju vara en glädjens högtid inte stressens högtid eller hur?
Nu ska jag mysa med lillkillen en stund :-) Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...