tisdag 1 december 2009

1 december redan.........

Tiden flyger iväg, vart har det här året farit? 1 december skriver vi idag, men decemberaktigt e inte vädret. Regnigt, grått, vått, trist.......
Helgen gick bra. Gubben for inte på baren tack o lov (Tack älskling för det )
Vi åt middag, sen såg vi på Disney-filmer hela kvällen. Barnen fick ett litet paket med en liten Julnalle-strumpa o lite godis i. Det e en liten tradition vi har, att barnen får ett paket med en liten sak och godis i.
Söndagen gick också lugnt. Efter middagen for vi till mina föräldrar för att fira min mamma som fyllde 59år. Pappas kusin kom dit också, vilket var trevligt.
Igår var vi till Salo för att prova nya glasögon till dottern. I en optikeraffär var de otrevliga, så vi gick därifrån. Sen hittade vi en annan nästan bredvid, o där var det bra betjäning. Så om 1-2veckor har dottern nya glasögon.
Vi var till en billig-butik igår också. Köpte lite julpynt o julkort därifrån. Hittade några småsaker också som barnen ska få som julklappar. Nästan alla julklappar e köpte. Till ett par brevvänner o så ska jag köpa en sak till lillkillen ännu, sen e det bekymret undan för iår. Ska skriva de sista julkorten idag också.
Men julkänslan har ännu inte infunnit sig.......... Den blir senare o senare för varje år som går.........Egentligen kommer den först då det kommer snö. Får ingen julkänsla om det inte e snö :-/
Ha det bra, kram på alla :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...