onsdag 16 december 2009

Ute e det ca -7grader kallt. Det e lite snö på marken o jag börjar smått känna av julstämningen. Gubben var med de 2 äldsta o sökte gran igår hos brorsan. Gubben ville ha en riktig gran i år, så det e bra att min bror äger lite skog :-)
Annars då....... Helgen gick bra. Vi var bara hemma, gjorde inget speciellt. Ja, utom på lördagen då vi var på dotterns julfest. Hon var så söt som julängel :-) O hon hade inget emot att sitta med de andra barnen, medan vi satt på ett annat ställe.
På söndagen var jag o de äldsta 2 på promenad. Gubben blev hemma med minstingarna för det var lite kallt, o minstingen e lite snuvig o hostig igen :-/ Det var julmarknad på gamla verkstaden här i Dalsbruk. Vi köpte inget, men det var roligt att se vad som fanns o träffa bekanta.
Måndag o tisdag gick utan att vi gjorde nåt speciellt. Har tvättat o så håller jag o gubben på att röja upp ett rum på vinden vi haft som förrådsrum men som e menat att dottern ska få till rum. Har en massa kläder som inte går på mina barn mera. Kommer att ge den till välgörenhet. Bättre att skicka dem dit de gör nytta än att man slänger dem eller hur.
Idag blir det väl att städa. Imorron e det julfest på de stora pojkarnas skola. Mellangrabben ska vara tomte i luciatåget som brukar hållas av klass 3, alltså hans klass :-)
Ännu fredag i skolan, sen har alla barnen nästan 3 veckor jullov. Skönt, men samtidigt smått orolig för hur det ska bli då väntan på tomten e lång o svår för barn :-)
Ha det bra. Kram på er :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...