tisdag 29 december 2009

Lite om annandagen o efteråt

Har inte hunnit med de senaste dagarna..... Tiden far iväg så fort.
På annandag jul var vi till mina föräldrar på middag. Var gott, men nu e man less på julmat....... Nu får det vara med julmat tills nästa jul......
På söndagen, 27.e var jag o barnen på födelsedagskalas till min bror. Det var min yngste brorson (fyllde 2 år 21.12) o brordotter (fyllde 11 år 27.12) som hade gemensam födisfest. Gubben min blev hemma, hade bestämt med sin kompis ett par dagar tidigare att de skulle göra en grej.
Nu har de 2 stökat i vårt garage med grejen de gör......... De skulle visst hålla på idag också. Vilket betyder att jag får vara ensam med barnen idag igen........ Det e skönt att de 2 gör annat än super, men jag känner mig ensam. Har ingen vän här........... Skulle vilja ha en vän som man kan bjuda på kaffe nu o då, eller göra något kul med etc. Jag e glad för gubbens skull att han har sin kompis, tro inte annat. Men ibland e jag så avundsjuk eftersom jag e ensam attjag önskar att han inte skulle ha sin kompis............. Jag e löjlig, jag vet..........
Jag har ju min familj, 2 av mina syskon, mina föräldrar, mina brevvänner....... Men ibland e det inte nog. Saknar bästisen min, Lotte! O vissa gånger saknar jag H....... Den H som bodde granne med mig, innan hon blev supermysko. Men det händer mer o mer sällan att jag saknar henne.
Har alltid varit en ensamvarg, trivs på ett vis bäst ensam. Men har nu en känsla av att jag skulle behöva få komma bort från mina barn för en dag eller så. Vill göra något barnfritt.
Nu ska jag ta mig en titt på vad som händer på platsen där jag har mitt sociala umgänge nuförtiden: FB :-)
Ha det bra. Kram!

1 kommentar:

Maria sa...

Gott nytt år på dig!

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...