fredag 1 januari 2010

Ett nytt år igen då

Så var det ett nytt år igen.....
Ska bli intressant att se vad det för med sig. 2009 var jobbigt med gubben som miste jobbet, hans knäoperation, kriserna, dålig ekonomi osv...
Några bra saker hände förra året: Norge-resan förstås, likaså kryssningen jag, föräldrarna o syskon gjorde på pappas 60årsdag, barnen fick en kusin, gubbens brorson.
Vad händer detta nya år då........? I alla fall fyller min mamma 60, brorsan 40, min äldsta systerdotter 18. Hoppas gubben under detta år hittar ett nytt jobb, kanske jag med. Min vårdledighet tar slut då lillkillen blir 3 i okt.
Nyåret gick annars bra. Vi var på en promenad hela familjen. Vi grillade kött och åt sallad och ost till. Gubben o jag drack vin. Räckte med ett halv glas för mig....... :-)
8-tiden for vi ut o sköt lite raketer så barnen skulle få se. Efter att minstingarna lagt sig så spelade jag o gubben biljard. Vi har ett pytteliten biljardspel. Spelade en gång med äldsta grabben, men det var lite för svårt......
10-tiden sa de äldsta 2 god natt, de blev för trötta. Jag o gubben fortsatte spela biljard till tolv-slaget då vi for ut o sköt de sista raketerna.
Det var månförmörkelse igår också. O så var det första gången jag sett en ring runt månen. Var en otroligt vacker natt inatt. Såg på en film på tv igår efter raketerna. " Muriel's Wedding" Måste erkänna att jag inte gillade den precis......
Nu leker barnen, gubben sover o jag har huvudvärk. Får det då jag sovit för lite.
Ha det bra. Gott nytt år! Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...