tisdag 26 januari 2010

Gott o blandat

Jag har i helgen funderat.......
Försökte ifjol i olika omgångar lära mig tyska på egen hand, men det strandade alla gånger på tidsbrist osv......
Nu ska jag göra ett nytt försök. Måste hitta nåt annat att göra än sitta vid datorn o spela...... har dessutom 2 brevvänner i Tyskland o en i Schweiz så det skulle vara kul om man kunde skriva med dem på deras språk.
Gubben har sina funderingar o planeringar kring sin jobb-framtid och tyskan hör till min......... Hemligt än så länge, förlåt mig ni som läser detta :-)
Helgen.......
Helgen gick bra. Vi hade kalas för äldsta killen så som han ville ha det, utom att mina föräldrar o lillsyrran inte kom. Pappa mådde dåligt, mamma kände sig inte så bra hon heller. O lillsyrran hade varit på kryssning så......
Men vi grillade korv o hade mysigt i alla fall. Vi tar om grillkväll med mina föräldrar senare. Barnen har dessutom varit dåliga i magen hela helgen, vad nu det sen beror på.
Söndagen gick också rätt lugnt. Jag o gubben städade.
I måndags var det brandinspektion. Vi fick rena papper. Om 10 år e det på nytt. Bra att de har sånt då det varit rätt mycket husbränder med innebrända på sistone.
Har dottern hemma från dagis idag. Hon e förkyld o hängig. Dessutom e det kallt ute.
Jag har ännu inte tröttnat på snö o kyla konstigt nog. Kan bero på att jag varit pigg o mått bra sen det kom snö.
Gillar inte slask o klott. På vintern ska det vara snö. O det e skönt på vintern att ha en brasa i spisen, dricka en kopp te o läsa en bra bok i soffan :-)
Nu e det dags att ta itu med ett par ärenden som jag ska sköta per internet.
Ha det bra. KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...