fredag 8 januari 2010

En vecka in i 2010

Datorn strular lite så jag får ingen bild ner på bloggen.......
Vet inte om det e kylan som gör att nätet e slött eller så e det bara datorn som e på dåligt humör idag......
Nå anyway..... En vecka har vi nu skrivit 2010. Rätt bra har den gått. Dottern började på dagis igen i måndags. O igår började de 2 äldsta i skolan igen. Så vardagen har sakta börjat rulla på.
I morron ska jag o familjen åka på en kryssning Åbo-Stockholm-Åbo med Silja Galaxy. Ska bli roligt o skönt. Vi e lite av spontanfall då det gäller kryssningar.... Oftast har vi gjort bokning i sista minuten eller max 1-2 dagar före..... :-)
Barnen hoppade i taket då vi sa att vi ska på kryssning. Lovade de 2 äldsta en kryssning redan i höstas, men sen for vi ju på Monster Jam istället.
Mamma trodde hon sku måsta vara barnvakt o blev helt paff då jag sa att vi far allihop :-)
E ingen piknik att fara ombord på en båt med 4 vilda ungar, men vtf.... Vi e vana med våra busar. O man måste ju vara bland folk med dem, eller hur? Man kan inte isolera sig fast man har många barn. Barn måste få vara barn.
Nu ska jag ta itu med dagens göromål. Ha det bra. KRAM!

1 kommentar:

Maria sa...

Hoppas ni hade roligt på kryssningen!

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...