måndag 18 januari 2010

Jaa-has.... måndag igen

Hade en rätt lugn helg. På fredagen var gubben min tvungen att åka o hämta min mamma o bror som fått fel på bilen då de skulle till Kimito. Så gubben fick rycka in.
På lördagen var vi till Salo efter en del som skulle till mina föräldrars bil. O gubben fick den fixad. På natten spydde äldsta grabben en gång efter att ha haft diarre hela dagen.
Så vi gjorde inget speciellt igår förutom att jag o gubben städade.
Nu e mellankillen i skolan, äldsta grabben fick vara hemma ännu idag. Gubben for iväg till sin kompis för att fortsätta laga mikrobilen sin.
Annars allt som vanligt. Jag har börjat kolla på olika platsannonser. Har lite piskan på mig att hitta ett jobb innan oktober då lillkillen blir 3. Man lever inte 6 pers på 20euro om dagen som jag isåfall kommer att få om jag måste lägga mig arbetslös. Matmässigt lever man nog, men det finns en massa annat som ska betalas också...........
Leker med tanken på att skola om mig, men....... Inte lätt att göra det med 4 barn o inget körkort. Gubben har sökt till en utbildning, så jag hoppas han slipper in. Det skulle kanske gå att plugga på distans, den tanken leker jag med också...... Mycket fundering om o kring. Både gubben o jag funderar så det knakar, både tillsammans o skilt. Tur ändå att vi nu har det bättre ihop igen. Ingen kris, o hoppas det var slutkrisat igen nu. Gubben har sagt att han kommer att hålla sig borta från sprit länge nu, men det har han sagt förr också. Tack o lov så har det inte varit barspringande nu på ett par månader. Hope it stays that way......
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...