fredag 12 februari 2010

Fredag igen då....

O veckorna fortsätter rusa iväg........
I söndags då vi var på promenad såg vi denna bil i snödrivan, precis vid infarten till torget. Det e troligen nån rattfull som kört undan poliserna o åkt fast.......
Igår var den kvar på samma ställe........
Gubben e i garaget med sin kompis. Bra ändå att de e i vårt garage, så man kan fara dit o se gubben. E less på gubbens kompis..... Han e så avundsjuk på vårt garage. O nu idag hade han bara gått in dit o lånat en lina av gubben, utan att fråga...... Gubben sa nu åt mig att om det händer igen så e det slut på vänskapen dem emellan..... Sånt där accepterar inte vi........
Diskmaskinen vår höll på att säga upp kontraktet i veckan, men gubben fick det fixat. Printern har nåt strul, hoppas det går lätt att fixa det också. Igår när jag dammsög, sa dammsugaren upp kontraktet. Men efter lite om o men så fick gubben det fixat också :-)
Vad skulle jag göra utan min gubbe?
Några planer för helgen har vi inte. Hoppas bara det blir en lugn helg. Gubben hoppas att det inte skulle bli nåt meckas i vårt garage i helgen. Han e lite less på sin kompis för tillfället han också. Mest för att kompisen e avundsjuk. O sen då kompisen inte respekterar det faktum att gubben e gift o har 4 barn..................................................
Barnen ja....... Lillkillen sover, mellankillen e ute o leker, storgrabben e på väg hem från skolan. Dottern e på vift med min mor o syster. Huset e tyst. Om en stund ska jag o gubben åka till affären o handla för helgen. Hade tänkt laga ungslax till middag, men fisken luktade ruttet o fiskköttet såg konstigt ut........ Så jag slängde fisken. Får bli nåt annat istället..........
Fick en vändagspresent av min vän Anne idag på posten. TACK ANNE! :-)
Själv har jag inte skickat vändagskort år. Har inte gjort det på ett par år. Tro inte att jag inte värdesätter mina vänner/brevvänner för det. Jag värdesätter dem Big Time!
En del säger att man inte kan bli riktiga vänner genom att brevväxla, men det håller inte jag med om. Ok, jag har en del brevvänner som jag brevat med i 6-8år o som jag inte tycker att jag känner alls pga lite opersonliga brev. Sen finns det andra som jag direkt efter 1-2 brev känt att den här kan jag skriva till om vad som helst. O mina instinkter har visat rätt.
Och min bästa vän Lotte!
Vi hörs inte av ofta, men.......... Hon e min bästis sedan 16år, o det kommer inte att ändra.
TACK LOTTE för att du e den du e :-)

Nu ska jag avsluta för denna gång. Ha det bra. Vi hörs.
Vill önska alla en TREVLIG VÄNDAG ifall det inte blir av att blogga i helgen. Man vet aldrig...... :-)
Kram!!!!!!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...