lördag 26 september 2009

Datakrångel igen........

Vi har igen haft datakrångel.........
Har 2 dagar inte sluppit in på internet, nästan inte på datorn ens.....
Kul. Idag funkar det rätt hyfsat, vilket troligen betyder att den inte funkar alls imorron.......
Nå i alla fall. Vi har funderat med gubben att vi kanske ska skaffa en ny dator. Funkar inte i längden så här.
Var till Gigantti igår. (El-giganten i Sverige) o kollade lite. Jag o gubben passade på att köpa nya telefoner. Nokias nån modell. 45€ kostade de. Våra gamla ska de 2 äldsta få, de behöver telefoner, men det e onödigt att köpa helt nya telefoner som första telefon.
Lite gnäll var det nog av grabbarna "Varför får vi inte nya......?"
Men, duger det inte med våra, får de vara utan.
Tog o beställde en födispresent till mig själv idag: Camilla Läckbergs nya bok "Fyrvaktaren" o Stephenie Meyers nya bok "Genom dina ögon" Gubben var lite missnöjd över det men.......
Jag ska ha dem. Nu blir det inga bokbeställningar för mig på länge. Funderar på att säga upp ett par tidningsprenumerationer o en bokprenumeration. Denna helg blir det ingen bar-runda för gubben. O hoppas det inte blir på länge heller. Nu e gubben o golfar, men det e ju ingen alkohol i det.
I morron fyller denna dam 32 år. Vet ej om jag e glad över det men inte e jag sorgsen heller........
Åldern e bara en siffra, eller hur. Känner mig ännu som 25. De 2 äldsta grabbarna e ute o leker, de minsta 2 ser på Sandybell. Dottern var på teater till dagis igår. De såg på Mamma Mu :-) Dottern gillade teatern skarpt. O i torsdags var jag på föräldraträff. Var riktigt trevligt. Gubben blev hemma o försökte fixa datorn.
Nu ska jag ta o städa, att det blir ordning på torpet mitt :-) Ha det bra. Kram

2 kommentarer:

Vällingbysanta Claus sa...

Hejsan och grattis i förskott.Hade glömt lägga din födispresent på brevlådan när jag var på Posten igår(suck)så nu lämnar jag in den på Söndag istället.Den kommer nästa vecka.Ha en mysig Födelsedag!

Mamma-Mia sa...

Tack så mycket :-)

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...